BEOGRAD – Dotrajala vozila, vozila koja su došla do kraja života, ne mogu da se poprave jer njihovi vitalni delovi ne mogu da se zamene, ne uvoze se u Srbiju u velikom broju, tako da predlog Evropske komisije da se stariji, dotrajali automobili više ne prodaju i ne izvoze van EU, neće napraviti neke velike promene na srpskom tržistu automobila, rekao je predstavnik portala Polovni automobili Petar Veličković.

Na sajtu Evropske komisije se ne navodi da bi ograničavajući faktori bila kilometraža ili godina proizovodnje, već faktori koji utiču na to da li je vozilo u toj meri oštećeno da je njegove ključne delove moguće zameniti ili popraviti, ili ne, naveo je Veličković za TV Tanjug.

Neki od tih kriterijuma, kako je dodao, jeste da li je vozilo bilo u požaru, u polavi, da li mu je izgorela kabina ili motorni prostor, da li popravkom ključnih komponenti, volana menjača, vozilo izgubilo originalni identitet, i da li bi tim promenama, kao što su sigurnosni sistemi, bilo moguće zameniti te delove ili ne.

To su, kako Veličković kaže, termini koji podrazumevaju pod pojmom dotrajala vozila
“Trentuno u Srbiju se ne uvozi u velikom broju ovakvi automobili”, rekao je Veličković i naglasio da ipak i Srbija i unutrašnju regulativu koja zahteva da vozilo pri uvozu bude tehnički ispravno.

Naglasio je da sa tog aspekta ne očekuje neke velike promene.
“Vozila koja su došla do kraja životnog veka – koja ne mogu da se poprave, ni da se zamene neki od njihovih vitalnih delova, a kojih na nivou EU ih ima oko šest miliona svake godine, neće se izvoziti već će ih EU koristi za druge svrhe”, rekao je Veličković povodom predloga EK, koji će po oceni EU povećati bezbednost u saobraćaju i smanjiti zagađenje.

Tanjug