BEOGRAD – Grad Beograd, Banka hrane i dnevni list “Kurir” pokrenuli su humanitarnu akciju doniranja hrane pod nazivom “Za život” za pomoć građanima tokom vanrednog stanja uvedenog zbog korona virusa.
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić kaže da će u narednom periodu pozivati sve kompanije koje žele da doniraju hranu da to urade preko “Kurira” i budu sigurni da će ta pomoć zaista stići do onih kojima je najpotrebnija.
“Ovo je vreme za solidarnost, jer se čitavo društvo bori za živote. Sada postoji jedna stranka, a to je Srbija, i jedan cilj – da se spasu životi ljudi”, rekao je Vesić, navodi se u saopštenju Gradske uprave.
Podsetio je na mere Vlade Srbije kojima se oslobađaju plaćanja PDV oni koji doniraju i izrazio uverenje da će to biti dodatni podsticaj za kompanije.
Takođe, podsetio je i da Grad Beograd nezavisno od toga deli 173.000 paketa pomoći za starije od 65 godina čije su penzije manje od 30.000 dinara, kao i dodatnih 882 paketa za starije od 65 godina koji nemaju primanja.
Vesić je zahvalio kompaniji Adria Media Group što učestvuje u akciji prikupljanja hrane za najugroženije građane.
Menadžer korporativnih komunikacija u toj kompaniji Irena Petrović kaže da je u vreme kada se naša zemlja bori sa korona virusom potrebna brza i odgovorna reakcija, i to ne samo države i zdravstvenog sistema već i celokupne javnosti.
Milan Mratinković, predsednik udruženja Banka hrane, koje u Srbiji postoji od 2006. godine, kaže da je baš sada pravo vreme za solidarnost među ljudima.
“Mi smo, kao Banka hrane, od prvog dana reagovali onako kako smo mogli i umeli. Dopremili smo i podelili više od 400 tona hrane socijalno najugroženijim građanima, a potom smo se na poziv člana Gradskog veća Dragomira Petronijevića aktivno uključili u najveći logistički projekat u skorijoj istoriji Beograda – pakovanje paketa za penzionere koji imaju primanja ispod 30.000 dinara”, rekao Mratinković.
On je istakao da je glavni cilj potpisivanja protokola o saradnji s Gradom Beogradom i Adria Media Group pomaganje i drugim socijalno ugroženim kategorijama stanovništva u šta je, kaže, potrebno uključiti širi društveni korpus.
“Naša zajednička kampanja ide u tri pravca. Trebalo bi da dopre do potencijalnih donatora, odnosno društveno odgovornih kompanija, potom ciljnih grupa kojima su namenjene donacije, i na kraju do volontera koji bi se pridružili i prijavili po potrebi”, pojasnio je Mratinković.
On je, dodaje se u saopštenju, pozvao sve osobe koje pripadaju nekoj od ugroženih grupa stanovništva da se prijave svojim kontakt centrima na opštinama kako bi im se lako i efikasno dostavili paketi pomoći.