Srbiji nedostaje više od 1.000 inspektora na republičkom, pokrajinskom i lokalnom nivou kako bi postojao puni inspekcijski nadzor u državi, izjavila je ministarka za državnu upravu i lokalnu samoupravu Marija Obradović.
„Kada vam nedostaje 1.000 ljudi, onda vam je jasno da proces inspekcijskog nadzora negde škripi“, rekla je Obradović novinarima posle dvočasovne sednice Komisije za inspekcijski nadzor, na čijem je čelu.
Ona je istakla da je ta činjenica i kritika na njen račun kao predsednice tog tela, jer se u prethodnih 10 meseci nije uspelo uticati na ostala ministarstva da se omogući prijem većeg broja inspektora.
Obradović je najavila da će se narednih meseci raditi na tome da se maksimalno pojednostavi procedura konkursa za prijem inspektora i dobijanje saglasnosti za raspisivanje konkursa, jer sada to traje četiri do šest meseci.
Na dnevnom redu sednice bilo je i uvođenje posebnog zvanja državnih službenika „inspektor“, jer se pokazalo da i kada se raspiše konkurs, nema ljudi koji žele da se jave, „jer zarade nisu preterano visoke, a uslovi rada su teški“.
Članovi komisije raspravljali su i o sistemu E-inspektor, koji se slabo koristi, jer veliki broj inspektora izbegava da upotrebljava tu aplikaciju, pa i dalje radi kroz papire i klasične zapisnike, navela je Obradović.
„To nije dobro, mora da bude bolje. Na sednici smo utvrdili da i sam informatički sistem mora da bude prilagođen specifičnostima različitih inspekcija“, objasnila je ona.