BEOGRAD – Nekadašnja direktorka marketinške agencije Uta Ibrahimi sa Kosova odlučila je da napusti dobro plaćen posao i prati svoje snove, a nakon što je savladala najviši vrh na planeti, Everest, poručila je da treba slušati žene, jer, kako je rekla, za njih nema prepreka na putu do ostvarenja snova.
To prenosi Savet za regionalnu saradnju (RS S), koji je Ibrahimi predstavio u okviru svoje kampanje za osnaživanje žena.
“Kad sam počinjala, rekli su mi da je planinarenje za muškarce, a ja sam uložila mnogo truda da im dokažem suprotno i promijenim njihov način razmišljanja. Vi možete učiniti isto, samo slušajte žene”, poručila je Ibrahimi.
Nakon Everesta, Ibrahimi je savladala još četiri planinska vrha visoka preko 8.000 metara, a planira da to učini i sa preostalih devet i da zaokruži svoj lični projekat uspinjanja na 14 najviših vrhova Himalaja.
Ibrahimi je 12 godina radila u marketingu, od čega je sedam godina bila direktorka marketinške agencije, ali je, kako svedoči, 2015. godine osetila snažnu potrebu da sve to ostavi iza sebe, da prati svoje snove i radi najbolje što zna.
Odlučila je da napusti prilično dobar posao i potpuno se posveti planinarenju i otkrivanju turističkih lepota Kosova i regiona.
Sada, kako ističe, između ostalog, vodi grupe za pešačenje i penjane i želi da angažuje što više žena vodiča u svojoj agenciji. Takođe, deo vremena provodi sa decom sa posebnim potrebama.
RC C u tekstu primećuje da je Uta svesna činjenice da broj posetilaca Zapadnog Balkana konstantno raste, stopom većom od 10 odsto godišnje, te da je u 2018. godini region posetilo preko 12 miliona ljudi.
Navode i da statisika pokazuje da turizam predstavlja 25 odsto celokupnog izvoza za region, odnosno gotovo jednu petinu BDP-a, te da skoro 20 odsto ukupno zaposlenih ljudi na Balkanu direktno ili indirektno radi u turističkom sektoru.
Savet za regionalnu saradnju će, kako navode, nastaviti seriju priča o ženama sa Zapadnog Balkana koje donose promene i inspirišu.