Nacionalni kontakt-centar
Od 1. juna formiran je Nacionalni kontakt-centar EDS-a, dostupan svim korisnicima na teritoriji Srbije. Kontakt-centar je namenjen za prijavu kvarova na elektroenergetskoj mreži i na mernim mestima, kao i za dostavljanje stanja brojila od 1. do 6. dana u mesecu.
Broj telefona kontakt-centra: 0800-360-300 (besplatan poziv).
Korisnici mogu anonimno da prijave i neovlašćenu potrošnju električne energije preko istog broja.
Prijava stanja brojila putem aplikacije „ED Srbije“
Aplikacija „ED Srbije“ dostupna je za Android, iPhone, Huawei uređaje, kao i preko veb-portala. Korisnici koji se odluče za ovu opciju treba da unesu sledeće podatke:
- 12-cifreni broj koji predstavlja šifru mernog mesta
- Datum kada je izvršeno očitavanje
- Stanja više i niže tarife
- Dve fotografije brojila – jedna za višu i jedna za nižu tarifu
U slučaju elektromehaničkog brojila, dovoljna je jedna fotografija koja se unosi dva puta. Nakon slanja, podaci stižu u sistem, gde ih verifikuje stručno osoblje, a stanja se prosleđuju snabdevaču. Ovaj proces omogućava izdavanje računa u roku od dva do tri dana.
Samočitanje brojila
Do sada je aplikaciju „ED Srbije“ preuzelo oko 450.000 korisnika, dok je značajan broj građana stanje brojila prijavio i putem veb-portala i imejla. Oni koji su prihvatili uslove za samočitanje mogu samostalno da očitavaju brojilo u periodu od 1. do 6. dana u mesecu, Čime se izbegava dolazak čitača EDS-a na teren kod tih korisnika.
Standardna procedura očitavanja
Za korisnike koji ne dostave stanje brojila samostalno, očitavanje će obaviti čitači Elektrodistribucije Srbije, prema uobičajenoj proceduri.
Indeksonline.rs