Najnovije istraživanje koje je objavila Evropska komisija povodom Svetskog dana prava potrošača otkriva zabrinjavajuće trendove među građanima Evropske unije.
Prema rezultatima ankete, 38 odsto ispitanika strahuje da neće moći da plate račune, dok 35 odsto izražava bojazan da neće biti u mogućnosti da priušte svoju omiljenu hranu.
Studija takođe ukazuje na smanjenje kvaliteta proizvoda i promene u pakovanju robe.
Tako je 74 odsto ispitanika primetilo da je ambalaža proizvoda smanjena, dok 52 odsto veruje da je kvalitet robe opao, iako su cene ostale iste.
Kada je reč o kupovini preko interneta, građani EU imaju 60 odsto veće šanse da naiđu na probleme nego prilikom kupovine u fizičkim prodavnicama.
Tako je 26 odsto ispitanika izjavilo da su imali problema sa onlajn kupovinom i smatrali da imaju opravdan razlog za žalbu, dok je taj procenat u prodavnicama znatno niži, iznoseći 16 odsto.
Uprkos ovim izazovima, onlajn kupovina nastavlja da raste, te sada čini 76 odsto svih kupovina u EU.
Međutim, potrošači su sve zabrinutiji zbog personalizovanog oglašavanja i sigurnosti svojih podataka.
Čak 93 odsto onlajn kupaca izražava zabrinutost zbog personalizovanih oglasa, dok 71 odsto strahuje da im se podaci prikupljaju bez pristanka.
Dodatno, 67 odsto kupaca smatra da je prekomerno oglašavanje ozbiljan problem.
Indeksonline