četvrtak, januar 9, 2025
spot_imgspot_img

Načitanije ove nedelje

Top 10 najtraženijih profesija i veština na tržištu EU

Ako ste nezaposleni, u procesu menjanja karijere ili tek na početku radnog veka, verovatno razmišljate o tome koja su zanimanja najtraženija.

Podaci Eurostata za 2023. godinu donose uvid u to koji su to poslovi koji se najviše traže na tržištu, kao i koje su veštine bile najcenjenije među poslodavcima širom Evropske unije.

Stručnjaci za informacione i komunikacione tehnologije dominiraju tržištem

Podaci pokazuju da su specijalisti za informacione i komunikacione tehnologije (IKT) daleko najtraženiji, čineći čak 9% svih oglasa za posao na mreži. Kompanije i organizacije širom EU objavile su gotovo 871.000 oglasa za IKT stručnjake. U ovom sektoru, programeri, analitičari softvera i aplikacija su zauzeli drugo mesto, sa 515.000 oglasa (5,3%), dok su inženjerski stručnjaci na trećem mestu sa 412.000 oglasa (4,3%).

Ostala najtraženija zanimanja

Pored IKT stručnjaka, tržište rada traži i radnike u proizvodnji, tehničare fizičkih i tehničkih nauka, prodavce u prodavnicama, radnike u transportu i skladištenju, menadžere prodaje, marketinga i razvoja, kao i finansijske i matematičke stručne saradnike. Zanimljivo je da su i vozači teških kamiona i autobusa, kuvare i pomoćne radnike u pripremi hrane, kao i operatere mašina za hranu, bili u velikoj potražnji tokom prošle godine.

Zdravstvo i druge industrije

Iako nije među najdominantnijim sektorima, zdravstvo je takođe imalo značajan broj oglasa za posao. Lekari, radnici lične nege i drugi zdravstveni radnici imali su ukupno 96.000, 115.000, odnosno 71.000 oglasa za posao. Ukupno, sektor zdravstva činio je 3,5% svih online oglasa za posao u EU.

Veštine koje poslodavci najviše traže

Pored specifičnih profesija, poslodavci širom EU najviše traže veštine koje omogućavaju efikasno uklapanje u tim i stalni profesionalni razvoj. „Volja za učenjem“ bila je najtraženija veština, koja je bila istaknuta u 26,2% oglasa. Timski rad je na drugom mestu sa 21,4%, dok je proaktivan pristup bio važan za 12,4% oglasa. S druge strane, kreativnost i inovativno razmišljanje nisu bili visoko na listi traženih veština, sa samo 4%.

Statistika i udeo različitih profesija

Eurostat je takođe uveo indikator koji meri udeo onlajn oglasa za posao, poznat kao OJAR (Online Job Advertising Rate). Ovaj indikator pokazuje udeo zaposlenih u određenim profesijama u EU. Menadžeri prodaje, marketinga i razvoja imali su najveći OJAR sa 26,6%, dok su radnici u proizvodnji i prodaji zauzeli visoka mesta u ovoj kategoriji.

Zaključak: Izbor posla i relevantne veštine

Iako oglasi za posao ne predstavljaju nužno direktne konkursne prijave za radna mesta, pružaju dobar uvid u najtraženije poslove i kompetencije. Bilo da ste u potrazi za poslom ili želite da unapredite svoje karijerne veštine, podatci iz 2023. godine mogu biti korisni za pravac u kojem bi trebalo da se razvijate.

Za one koji žele da ostvare uspeh na tržištu rada, razvoj digitalnih i tehničkih veština, kao i sposobnosti za učenje i rad u timu, čini se kao ključ ka uspehu.

Indeksonline

Najnovije

spot_imgspot_img

Najnovije